onsdag 8. februar 2012

Strå og is


En nydelig dag i februar, har nettopp vært på biofoto møte og hørt på Roy Mangersnes, en proff fotograf og biolog. Han sier jo at de beste bildene skal fortelle en historie, ikke så lett, så jeg må skrive historien for bildene. Han var også ganske eksperimentell i det at han tok mange bilder han kalte for  "Hi-Key" altså overeksponerte de veldig, ble selv litt tent av ideen, og prøvde meg frem i dag med noen vanlige bilder rundt Sukkevann, som jeg har fjernet endel farge på, men ikke lagd dem sort/hvit. Denne gangen gikk det i strå, og is krystaller, gikk gjennom isen også
(bare med ett bein, heldigvis).
Kjørte deretter inn til Drangsvannet der prøvde jeg meg på nærbilder med 300mm objektivet, Her gikk det mest i iskrystaller på strå, og noen overeksponerte jeg med +2, uansett her er et knippe bilder:)





 Strå med liten fargekontrast



Her er det cropet ned, slik at man kan se iskrystallene




Dette er et forsøk på "Hi key" overeksponert en del

8 kommentarer:

  1. Stilig Kristian - det er på denne måten mann får erfaring :)

    SvarSlett
  2. Takk Rune, det trengs nok litt erfaring ja, men gøy å prøve ut nye muligheter:))

    SvarSlett
  3. Stemningsfulle fotografier av de små detaljer fra vinteren på sørlandet, Kristian. Bildene nr. 1 og nr. 3 blir mine favoritter her, pga. stemning og detaljer. Moro å lese det du skriver også.

    SvarSlett
  4. Tusen takk Anne-Lise, blir jo litt inspirert til å prøve nye ting, slikt som strå, som dere hadde på bloggen.

    SvarSlett
  5. Disse synes jeg var stilige! Spesielt det siste, kanskje jeg må ønske meg det etterhvert.. ;)

    SvarSlett
  6. Klart du kan ønske deg det, Mona. Hyggelig at du ser på bloggen:))

    SvarSlett
  7. Jeg ønsker meg nummer fire og nummer fem;-) passer perfekt på veggen. Klem

    SvarSlett
  8. Så koselig da, kan nok ordnes, bare si ifra hva dere vil ha den trykt på, og hvilken størrelse

    SvarSlett